Om några timmar är det dags för The Eurobest Awards Ceremony på Chinateatern. Det är kröningen på tre dagars seminarier och en tävling som belönar den mest kreativa reklamen i Europa. Det har varit härligt med lite europeisk inspiration. Av de seminarier och workshops som jag valt a' la carte ur det gedigna programmet har 180 Amsterdams "IS THE BIG IDEA sunk" varit bäst med lysande Adidas-kampanjer. Även Coca-Cola-casen gick i samma inspirationsanda.
Jag är däremot förvånad över Niveas "Shave addiction"- kampanj som inte bara kan ha fått mig att rodna. För mig är NIVEA det klassiska märket som luktar snällt och mammaaktigt. Det ska i alla fall inte vara sexistiskt eller utspela sig i fängelsegård- och tvångströjamiljöer. Jag vet jag är inte målgrupp, utan det är de tuffa grabbarna som ska raka huvudet med mera. Lite ironiskt att jag sprang in i vår nyutnämnda Reklamombudsmannen precis efter seminariet.
Har dock en undran: var är tjejerna? De lyser verkligen med sin frånvaro som talare. Jag har under dessa tre dagar - då jag förvisso verkligen inte varit med på alla seminarier - inte lyssnat till en enda tjej. Även när det är tre eller fler personer uppe på scenen, så är alla killar i jeans.
Ikväll håller vi tummarna för Lowe Brindfors, Camp David och 100-wattaren som är nominerade i filmkategorin för årets 100-wattskampanj./Lizzy
onsdag 3 december 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar