torsdag 2 april 2009

April, april ...

"Hej kära kollegor! Eftersom själva glödlampan 100-wattaren förbjuds till hösten så skippar vi helt enkelt alla dessa glödlampor som bara är miljöfarliga och fula.
Istället kommer vi framöver att dela ut tomtebloss till alla vinnare – jättebloss (100w), mellanbloss (75w) och litet bloss (50w). För den nya ”minikategorin skulle man kunna tänka sig någon typ av tandpetare med glitter på.
Vi tänder dem på plats på prisutdelningen men eftersom vi gärna vill att de ska få med sig något mer än en avbrunnen liten pinne så kommer vinnarna (både byrå och annonsör) att få med sig ett helt paket när de går. ”Tomteblossa Vin & Sprit” är dessutom intresserade av att sponsra. Vad tycker ni?"


Jag älskar första april. Det är barnsligt kul att luras, när det dessutom är tillåtet att göra det. Ovanstående mailade jag till kollegorna igår. Nästan alla gick på det (erkänn ni gjorde ju det!) Några slutade nästan prata med mig men jag hörde hur det talades med låg ton om tomtebloss i rummet intill. En kollega exkluderade mig från mailsvarslistan, även om hon sa att hon inte hade gjort det med mening. Hon skrev: "En liten undring! Hur får man effekt ? Tänds alla blossen samtidigt? Varför ta bort betonglampan, den var väl uppskattad.Kopplingen med sponsorn tycker jag ändå var kul!"

Annan kollega tyckte: "Ett tomtebloss i glas eller dylikt, nåt som håller ... Då kan det vara kul. Fast som sagt, jag är ingen kreatör och de skulle kanske tycka att det är jätteroligt, min profil passar bättre in bland revisorerna."

Tack för engagemanget!

/Lizzy

Inga kommentarer: