fredag 9 januari 2009

Var är vargen?


Lågkonjunktur,
är som att sitta i bur.

Eller så är det en möjlighet. Har du modet, förhandlingssäkerheten och den fina idén, så kan lågkonjunkturen vara ett tillfälle att synas extra kraftfullt. Tele2:s svarta får är bästa exemplet just nu. I dagens morgontidning är det ”Cheap here!”, ”Cheap there!”, ”Cheap everywhere”. Och ännu ingen varg i sikte som skulle kunna göra fåret något mindre självsäkert.

/Lizzy

Lästips för alla annonsörer:


  • Advertising In a Recession - the benefits of investing for the long term
    Edited by Patrick Barwise. NTC Publications Ltd 1999, ISBN 1-84116-043-1


  • World Federation of Adveritsers, WFA, har samlat massor av bra läsning under rubriken Marketing During a Downturn


  • Research International har sammanställt rapporten Marketing in a Recession.
Andra bloggar om: , , intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart är cheap... jag menar sheep... :)